torsdag 18. juni 2009

KAST AV MAT!?


Hvor mye av maten kaster du?

visste du at vi kaster mat for ti milliarder kr årlig? Det tilsvarer ca 500.000 tusen tonn med mat!
Det vil si at hver husstand kaster ca halv kilo matrester i søpla.

Jeg vil prøve å lage en liste som består av mat som klarer seg noe utover den satt faste datoen på et matprodukt. Jeg tror det er der feilen ligger, at man kaster mat man tror er utgått på dato, ved å lese. og at man lager for mye mat til seg selv og familien!!!!!.

Husk å lukte på matproduktet som du har betalt for å spise. For å bli kjent med matproduktet må man lukte,kjenne,se på et ferskt og et dårlig matprodukt, bare sånn kan man lære seg å vise forståelse på hva man kan spise!. Veldig enkelt...men kan fort bli kostbart hvis man kaster et ferskt vare produkt.

Følg med månedlig på denne bloggsiden, og jeg vil gi meg i kast med matprodukter som gir deg en sjanse for å få igjen noe for pengene og hygienen!!!!!

Prosjektet kaller jeg "ikke kast maten"!!!


LYKKE TIL!!
mvh
KÆRIVÆRN!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar